Skip Navigation or Skip to Content
logo
Uitleenbox

Smartgames onderbouw (13)

Wat zijn smartgames?

Smartgames is niet alleen een merknaam, maar ook een verzamelnaam voor denkspellen die lijken op puzzels. Deze spellen stimuleren het probleem-oplossend vermogen, het geheugen en de ruimtelijke denken. Door deze denkspellen leren leerlingen moeite te doen. Deze box is in te zetten voor alle kleuters, maar voornamelijk voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong en een vaste mindset.

Hoe zet je de smartgames in de klas in?

Sluit aan bij de interesse van de leerling en laat hem of haar zelf de smartgame kiezen. De leerling werkt zelfstandig aan de opdracht, maar heeft bij de opstart wel een duidelijke uitleg nodig. Met smartgames leer je de leerlingen voornamelijk om door te zetten, houd dit dus ook in je achterhoofd als je een leerling begeleidt.

Inspiratie en ideeën

Deze uitleenbox bevat de volgende materialen:

  1. 1 smartgame Dinosaurs mystic islands
  2. 1 smartgame De drie biggetjes
  3. 1 smartgame jump'in
  4. 1 smartgame Squirrels go nuts
  5. 1 smartgame Lazer maze junior
  6. 1 smartgame Camelot junior
  7. 1 smartgame Roodkapje deluxe

Oops! Het aanvraagformulier is verborgen.

🔒 Log in om toegang te krijgen tot het formulier.