Skip Navigation or Skip to Content
Tour

Het Goed: Duurzaam design

Wat doet dit bedrijf?

De missie van Het Goed is werk maken door hergebruik. Dit bereiken ze door gebruikte spullen een tweede leven te geven. Alle gebruikte spullen die dagelijks bij de kringloopwarenhuizen binnenkomen, sorteren ze zorgvuldig. Het gaat om producten als kleding, dekens, schoenen, huisraad, meubels, fietsen, speelgoed, boeken en elektronica.

Wat ga je doen?

Bij Het Goed in Schijndel leren leerlingen hoe ze materialen kunnen hergebruiken en opnieuw verkopen.

Ervaringen met deze Tour

1. Ik vond de Tour erg leerzaam en interessant. De Tour begon met een boeiende presentatie over het bedrijf. Daarna werd de groep in tweeën gedeeld en kregen we een rondleiding door het ruime gebouw. We zagen verschillende afdelingen.
  2. Het sloot heel mooi aan bij het thema 'Duurzaam Design', waar we in de klas mee bezig zijn. Het onderwerp krijgt op deze manier meer betekenis. Interessant om Het Goed een keer van binnen te zien! De kinderen weten nu waar de zakken heen gaan en wat er precies mee wordt gedaan.
  3. Erg leuk om te zien dat, binnen het bedrijf, verschillende mensen werken die elk een eigen taak hebben. Het is goed dat deze mensen op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.
Het Goed Tour informatie

Voorbereiding

Geen voorbereiding.

Verwerking

Geen verwerking.

Oops! Het aanvraagformulier is verborgen.

🔒 Log in om toegang te krijgen tot het formulier.