Skip Navigation or Skip to Content
Tour

Fransen Gerrits

Wat doet dit bedrijf?

Bij Fransen Gerrits maken ze voer voor dieren op de boerderij: varkens, koeien en geiten. Ze hebben vier fabrieken, die staan in Erp, De Rips, Veghel en Ulicoten (allemaal in Noord-Brabant). Het is belangrijk dat de dieren goed eten, zodat ze groot en sterk worden. Gezonde dieren op de boerderij betekenen gezonde melk bij ons ontbijt of bijvoorbeeld een gezond stukje vlees op ons bord. Samen met de boeren zorgen we hiervoor.

Wat ga je doen?

Leerlingen krijgen een rondleiding door de fabriek met bijbehorende uitleg over het productieproces van mengvoeders. Eventueel, afhankelijk van de beschikbare tijd van beide partijen, voorafgegaan door een ontvangst met presentatie/toelichting op ons hoofdkantoor. Na afloop van de tour krijgen alle kinderen een tasje mee met wat leuke en leerzame promotiematerialen.

Voorbereiding

Er zijn diverse spreekbeurt- en presentatiemateriaal beschikbaar, waar een selectie uit genomen zou kunnen worden ter voorbereiding in de klas.

Verwerking

Er is een werkboekje beschikbaar, waarmee leerkrachten in de klas het praktijkbezoek kunnen opvolgen.

Oops! Het aanvraagformulier is verborgen.

🔒 Log in om toegang te krijgen tot het formulier.