Skip Navigation or Skip to Content
Techniekonderwijs

Techniekles d’n Einder

Hoe ziet de techniekles eruit?

Onze technieklessen zijn boeiende en interactieve ervaringen voor leerlingen in groepen 5 tot en met 8 (8 t/m 12 jaar). Tijdens deze lessen ontdekken kinderen de fascinerende wereld van techniek door middel van praktische activiteiten. Ze krijgen de kans om hands-on vaardigheden te ontwikkelen zoals solderen, zagen, lijmen, timmeren, vijlen en andere essentiële technische vaardigheden. Deze lessen worden gegeven door een enthousiaste groep vrijwilligers met een passie voor techniek.

Wat ga je doen?

Als kind in onze technieklessen krijg je de kans om actief betrokken te zijn bij het maken van verschillende werkstukjes en projecten. Je leert bijvoorbeeld hoe je materialen kunt solderen om ze stevig aan elkaar te verbinden, hoe je met gereedschappen moet omgaan om hout te zagen en te timmeren, en hoe je creatieve oplossingen kunt bedenken voor technische uitdagingen.
Onze vrijwilligers begeleiden je bij elke stap van het proces, van het selecteren van interessante werkstukjes tot het delen van hun kennis en ervaring om jouw technische vaardigheden te verbeteren. Het is een leerzame en leuke manier om meer te ontdekken over de wereld van techniek.

Opzet

1. Circuitvorm De leerlingen werken in circuitvorm. Op school worden de drie of vier verschillende opties gepresenteerd en komt er een groepsindeling. Tijdens de techniekles werken de leerlingen de gehele tijd aan het gekozen werkstuk.
  2. Werkstuk De leerlingen maken in één les het werkstuk af. Ze nemen deze altijd mee naar huis, het is dus fijn als er wat fietsmanden, of kofferbakruimte is om deze mee te nemen.
  3. Vervoer en ouderhulp De leerlingen kunnen per fiets of met de auto komen. Fiets/ hulpouders mogen altijd blijven en kunnen ondersteunen aan een van de verschillende groepstafels.
Download hier de informatie

Oops! Het aanvraagformulier is verborgen.

🔒 Log in om toegang te krijgen tot het formulier.